De reisnaar Bali, en de eerste dag - Reisverslag uit Balangan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu De reisnaar Bali, en de eerste dag - Reisverslag uit Balangan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu

De reisnaar Bali, en de eerste dag

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

07 September 2017 | Indonesië, Balangan

Na een ochtend rommelen in huis voor het regelen van de laatste dingetjes, was het eindelijk tijd om af te reizen naar Schiphol.

Op naar het treinstation voor de trein naar Amsterdam, en in Alkmaar stond Jakko klaar om ook in te stappen.

Op Schiphol aangekomen meteen de bagage afgegeven en door de Douane. Daarna tijd voor een lekker biertje in de Heineken-bar en wachten tot ook Lee zou komen opdagen.

Nadat ze zich had gemeld, en de drankjes op waren, even langs de winkeltjes gelopen en hier en daar wat spulletjes gekocht.

Voor we het wisten was het al weer afscheid nemen, want Lee vertrok vanaf een andere Pier met een andere vlucht, en 10 minuten later.

Dus na een "nou doei, tot ziens aan de andere kant" was het instappen geblazen en vertrekken maar voor een 11,5 uur durende vlucht naar Jakarta, met een tankstop in Kuala Lumpur.

In Jakarta aangekomen de aansluitende vlucht gezocht op de borden...niets te vinden! Bij de infobalie gaf men aan: nummer 3. Bij Gate nummer 3 aangekomen nog niets op de borden, bij ons ging het licht uit.

Uiteindelijk gaf men aan dat we in Terminal 3 moesten zijn en we de Shuttlebus in moesten. Zucht...als ze dat nou meteen hadden aangegeven!

Na gesteggel met de juiste Gate (er stond 14 op de boarding card en 10 op de borden) verder vlekkeloos verder gereisd. Ook de geregelde chauffeur stond keurig klaar bij aankomst.

Na een rit van ongeveer 20 minuten eindelijk tegen twaalf uur 's nachts gearriveerd bij de Seaview Bungalows,met een blij weerzien met Lee, die met een heel slaperig gezicht uit de gehuurde Bungalow te voorschijn kwam. Die had al de hele avond liggen pitten dus. We zijn meteen gaan slapen want de bar en het restaurant waren al gesloten op dit tijdstip.

De volgende dag: 6 september, de eerste dag dat we om ons heen konden kijken waar we terecht zijn gekomen.

We hebben een van de Bungalows welke op een rijtje langs het zwembad staan, dus een prominente plek.

's Morgens kunnen we zo vanaf ons hutje het zwembad in plompen, echt heel vervelend natuurlijk.

Na het ontbijt dit eerst maar eens uitgebreid gedaan. Daarna een rustige dag er van gemaakt.

Onder de middag naar het strandje gelopen, waar een aantal eettentjes op rij staan, en daar geluncht, en drinken uit een verse opengekapte kokosnoot met een rietje. Daarna met een paar foto's via whatsapp de collega's van Lee en mij ingelicht hoe slecht we het hebben, en ze een prettige werkdag gewenst.

Tegen de avond nog naar de Uluwatu tempel geweest, waar de Kecak-Firedance werd gehouden, door de Nederlanders in de volksmond genoemd: "De tsjakka-tsjakka-tsjakka dans". Moeilijk uit te leggen,maar daar moeten degenen die belangstelling hebben maar eens op googelen of zo.

In ieder gevaal veel traditionele figuren zoals: De Prinses, Apenkoning, de Garuda-vogel, enzovoort. Mooi om te zien.

's Avonds gegeten op onze logeerplek, die hebben een mooi restaurant.

Na nog een paar biertjes hielden we het vandaag voor gezien.

• 07 September 2017 - 13:56

Frieda Leeuwenkamp:

Je eerste verslag gelezen. Ben nu al nieuwsgierig naar de volgende. In gedachte ben ik bij jullie en dobber lekker in het warme water. (Was het maar waar ! ) Geniet........Groetjes Mam.

Tags: Bali, seaview