Tijd voor een Relax-dag - Reisverslag uit Tangkahan Batak, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu Tijd voor een Relax-dag - Reisverslag uit Tangkahan Batak, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu

Tijd voor een Relax-dag

Door: Loek Bleeker

Blijf op de hoogte en volg Loek

02 Juli 2013 | Indonesië, Tangkahan Batak

Tangkahan, 02-07-2013. Vandaag is er een relaxdag ingepland. Tijd voor een "biologische" tussenstand: *Familie Feldberg: 2 diarree, geen kots. *Familie Bleeker: 2 diarree en 1 kots *Familie de Vries, 0 diarree, 0 kots. Maar... We zijn niet allemaal frisjes, dit komt hoofdzakelijk door een combinatie van harde bedden en blessures uit het verleden. Met Andrea gaat het weer wat beter, gisteravond gloeide ze er nog overheen, maar dit was later op de avond een stuk minder. Vandaag een beetje dobberen in de rivier, beetje op de oever zitten/liggen. Bart, Jakko, Duncan en ik hebben nog een korte trip door de jungle gemaakt, via een klein zijriviertje naar een klein watervalletje. Dit had meerdere gevolgen. Bij Bart en Jakko hingen er direct bloedzuigers aan de benen, bij Bart al vergezeld gaand met bloed. De wond wilde een uur daarna nogniet echt stoppenmet bloeden, komt doordat bloedzuigers een anti-stollingsmiddel inspuiten in de wond. Tweede gevolg: Andrea's camera is naar de knoppen. Bij het klimmen over rotsen slipte mijn voet weg, en bij het uitslaan van mijn armen om de klap op te vangen de camera inclusief het polsbandje van mijn hand en maakte een vlakke kogelbaan van een meterje hoog en 5 meter ver. Met een klap kwam ie op de rotsen terecht. Nog pogingen gedaan om hem weer opgestart te krijgen maar het mocht niet meer baten. Balen!!! Gelukkig hebben we nog een andere camera mee, en onze reisgenoten hebben er ook genoeg. Vanavond tijdens het eten liet Andrea verstek gaan. Ze wordt volgens haar al ziek van de luchten uit het restaurant welke langs onze veranda dwarrelen. Ze heeft gelukkig wel het idee dat het wat beter gaat, maar weer afwachten of ze morgen wat meer bij de pinken is. Ze heeft vandaag al wel een tijd bij de rivier gelegen, lekker gelezen. Morgen gaan we naar de olifanten, we zijn allemaal benieuwd wat het gaat worden! Daarna volgt nog één nachtje in Tangkahan, daarna gaan we verder reizen naar Bukit Lawang, naar de Gorilla's. Tot de volgende keer...

• 02 Juli 2013 - 17:22

Bart:

He, reiscollega, de volgende feiten zijn bekend:
    Ik heb absoluut (nog) nergens last van mbt verkeerde dingen eten. Jullie slappe darmpjes zijn blijkbaar niets gewend ;-)
    Verder gaan we donderdag niet naar de gorilla's want die wonen in afrika. Orang utans schijnen echter wel in Bukit Lawang gehuisvest te zijn. Wat wel klopt is dat de bedden hier werkelijk klote slapen waardoor de nachten pijnlijk en kort zijn. Dit zijn we gelukkig 's ochtends wel alweer vlot vergeten. Morgenochtend maar even een nieuwe tussenstand opmaken wie er knap op een olifant kan blijven zitten en wie er een zacht bruin kussentje tussen gaat leggen. Welterusten!

• 03 Juli 2013 - 11:19

Pa En Ma Leeuwenkamp:

Hallo reizigers,

Die diarree toestanden moet je aan je moeder overlaten. Die is daar goed in. We hopen dat jullie gauw herstellen en verder van de vakantie kunnen genieten. Al is het op een olifant. Nu maar geen Oerang Oetang tegenkomen. Lijkt me helemaal niks. Fijne reis en groetjes uit een koud en nat Noord-Holland.
    Pa en Ma.

• 04 Juli 2013 - 20:25

Robert Domper:

lekker dan, ik lees hier alleen maar over ziektes en slopen. genieten jullie nog wel een beetje?!
    veel plezier verder.