Terugreizen van Padang naar Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu Terugreizen van Padang naar Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu

Terugreizen van Padang naar Medan

Door: Loek Bleeker

Blijf op de hoogte en volg Loek

24 Juli 2013 | Indonesië, Medan

Medan, 24-07-2013
Vanmorgen was het weer een kwestie van vroeg op, want afgesproken was dat we tussen acht uur en half negen zouden gaan ontbijten, en tegen tien uur zouden gaan rijden richting de luchthaven van Padang, voor de vlucht naar Medan. Vertrek vanaf luchthaven Padang stond gepland om 14:20 uur met Sriwijaya air, een lokale luchtvaartmaatschappij. Verwacht werd door de chauffeurs dat de autorit naar het vliegveld wel een uur of twee zou duren, door dat het in Padang erg druk op de weg zou zijn.
Eerst zijn Andréa en ik bezig geweest met het in de koffers proppen van spullen die wij daarvoor nog in tasjes los meenamen. Uiteindelijk is dat toch nog gelukt.
Na het inladen van de bagage hebben we afscheid genomen van het personeel, alleen Carlos zelf was er niet, omdat die 2 dagen op het eiland zat. De rit naar het vliegveld viel zodanig mee, dat we een uur eerder op het vliegveld aankwamen, dus dat werd na het passeren van de bagagecontrole inclusief metaaldetectoren afwachten geblazen. De tijd werd door Karin en Megan gedood met een drie kwartier durende voetmassage in een salon, kosten: een scheet en drie knikkers. Ernaast was een koffietentje, lekker bakkie koffie gedronken.
Het vliegtuig viel kwalitatief erg mee, we hadden al erger verwacht, maar het was een knap toestel.
Na aankomst in Medan moesten we in twee ritten naar het hotel worden vervoerd; Bart, Karin en de kids gingen als eerste met alle bagage, Jakko, Andréa en ik volgden een kwartiertje later. De kamers in dit geboekte hotel, de Traveller's Suites, zijn daadwerkelijk ook suites, in vergelijking met de accomodaties van de voorgaande weken zijn deze bijna Koninklijk te noemen! Na gestationeerd te zijn in de kamers ging iedereen behalve Jakko en ik zwemmen in het hotelzwembad.
Jakko en ik zijn naar de Sun Palace Mall gegaan, een mega groot winkelcentrum van zes verdiepingen, waar werkelijk bijna alles te koop is. Jakko heeft wat kleine dingetjes gekocht voor zijn neefjes en nichtjes. Hij twijfelde nog even of hij een professioneel Yamaha drumstel zou kopen: Ja hoor, ook gewoon te koop! Maar het past vermoedelijk niet in zijn bagage... Ook konden kleine kinderen op mechanische beesten door het winkelcentrum rijden, keuze uit een olifant, hond, kameel en een Chinese draak. Grappig om te zien! De tijd vloog, na twee uur hadden we de bovenste verdieping nog niet eens bereikt! Maar de maag begon te knorren, dus terug naar het hotel om met zijn allen in de buurt van het hotel wat te gaan eten.
De temperatuur was ook vanavond weer warm en het was vochtig, dus hebben we lekker buiten gegeten.
Tijdens het eten was er onder ons nog een discussie of de ober nu vrouwlijk of manlijk was, dit was gewoonweg bijna onmogelijk om an de buitenkant vast te stellen. Uiteindelijk hebben we besloten dat deze vrouwlijk was, maar 100% zullen we het nooit weten.
Bart, Karin en de kids zijn terug gegaan naar het hotel, terwijl Jakko, Andréa en ik nog even op missie gingen voor wat bier en knabbelwerk.
Na het biertje zijn we naar bed gegaan, terwijl bouwwerkzaamheden en stuk naast het hotel aan een megagroot gebouw dag en nacht doorgaan, maar het valt qua geluid wel mee. Meer last hadden we van de Airco's in de kamer die, als ze aanslaan, voor een resonerend brommend geluid in de slaapkamer zorgen. Maar ja, we zitten hier maar voor één nacht...
Welterusten!

• 26 Juli 2013 - 08:09

Pa En Ma Leeuwenkamp:

Hallo Jongens,

In gedachten ben ik bij jullie op schiphol. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Het bloemetje houden jullie tegoed. Ik wil niet dat Pa nog rijden gaat. Fijn dat jullie weer thuis zijn na zo'n grote en avontuurlijke vakantie. Groetjes en tot gauw ziens.....