7 September, trip naar het park GWK - Reisverslag uit Balangan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu 7 September, trip naar het park GWK - Reisverslag uit Balangan, Indonesië van Loek Bleeker - WaarBenJij.nu

7 September, trip naar het park GWK

Door: Loek

Blijf op de hoogte en volg Loek

08 September 2017 | Indonesië, Balangan

7 september

Vanmorgen eerst een lekker ontbijtje genomen, daarna hebben Andrea, Lee en ik onszelf eens flink onder handen laten nemen door drie kundige masseuses. De massage duude een uur, en na dat uurtje was ik weer zo soepel als wat.

Daarna was het tijd om afscheid te nemen van Lee, die nu verder alleen gaat Backpacken op Bali.

We hebben de dag ervoor Indonesische prepaid simkaarten gekocht en Lee heeft deze meteen getest op haar Iphone, en alles werkte goed. Ze kan nu alles doen via een Indonesisch nummer; 7Gb voor 80.000 Roepia's (5 euro), wat wil je nog meer. Ze kan nu als het nodig is gemakkelijk contact met ons opnemen mocht er iets loos zijn wat voor haar een probleem is om op te lossen, dan kunnen wij ons Geheime Wapen Jakko inzetten.

Ze is met een geregelde auto op pad gegaan.

Begin van de middag zelf ook een uitstapje gemaakt naar een park in het midden van het schiereiland. De precieze naam is Garuda Wisnu Kencana cultural park, maar zelfs de plaatselijke bevolking kort de naam af tot GWK. Daar aangekomen bleek de hoofdattractie een paar behoorlijk grote beelden te zijn van enkele mythische figuren, helemaal uit koperplaat geslagen. Werkers waren bezig met het maken van een nieuw beeld, een mytisch figuur zittend op een Buru Garuda,(de mytische vogel van Indonesië), totale hoogte van het beeld is 45 meter, dit komtop een gebouw te staan. Als het af is, is het hoger als het vrijheidsbeeld, het wordt echt een behoorlijke beeldbepaler van Bali.

Het park is nog volop in aanbouw, de plannen zijn groots. Leuk detail: Men is aan het voorbereiden voor een muziekfestival, en ze waren ook aan het soundchecken. Dit betekende dat dwars over de traditioneel gespeelde Indonesische klingelklangel-muziek keihard "Highway to hell" van AC/DC werd gedraaid, en geen hond die zich er wat van aantrok.

Hierna weer teruggereden, want verder is er aan deze zuidkant van Bali niet te doen als je geen surfer bent. 's Avonds weer rustig gegeten en wat gedobbeld onder het genot van een biertje in het half open restaurant (Dak van palmbladeren boven je hoofd en aan de zijkanten open).

Morgen vertrekken we hier en reizen we verder naar Sanur, om daar het vliegerfestijn te gaan meemaken die daar de komende dagen wordt gehouden.

• 08 September 2017 - 16:24

Bram Moeijes:

Loek, blij dat je Lee zo goed hebt opgevangen, we missen haar nu al, vooral Geert natuurlijk. Onze plannen zijn hier ook groots :), alleen komt hier niets van terecht. Verder een fijne reis daar en de groeten aan de rest.

Tags: Bali, GWK, Garuda, beelden